علمی بلاگ

وبلاگی برای همه نظر هم فراموش نشه و بازم بیاید

علمی بلاگ

وبلاگی برای همه نظر هم فراموش نشه و بازم بیاید

با سلام خدمت تمام کسانی که اومدن به وبلاگ خودشون.
من این وب رو تاسیس کردم برای چند چیز اول بالا رفتن علم خودم و خودتان و... چیز های دیگر. این وب از چند موضوع علمی و تکنولوژی و...تشکیل شده که از شما خواهشمندم به تمام بخش های ان سر بزنیدکه مطالب خوبی گیرتان می اید.راستی اگر در خواستی دارید میتوانید با من در میان بگذارید.
باتشکر از شما که این بخش را تا اخر مطالعه نمودید.
باسپاس فراوان.
مدیریت وب

دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
آخرین نظرات
نویسندگان

توصیه های ارگونومی به کاربران کامپیوتر

جمعه, ۲۶ تیر ۱۳۹۴، ۱۲:۱۹ ب.ظ

نرمش های قدرتی,ورزشهای گردن,حرکات کششی دست

توصیه های ارگونومی به کاربران کامپیوتر
در صورتی که انجام هر کدام از حرکات باعث ایجاد درد قابل توجه گردن یا شانه و انتشار آن به دست یا سینه شما شده با پزشک خود مشاوره نمائید.
این حرکات به گونه ای هستند که به راحتی  در محل کار شما نیز قابل انجام هستند، برای بدست آوردن نتیجه ی بهتر سعی کنید روزی چند بار آن ها را انجام دهید.

 

الف – حرکات کششی
در حالی که رو به جلو نگاه می کنید ابتدا به آرامی سر خود را به سمت جلو خم کنید.به طوری که چانه شما به سینه تان نزدیک شود و چشم­هایتان به زمین نگاه کند. سپس به آرامی سر را به سمت عقب برده و سقف را نگاه کنید.
در حالی که سر در وضعیت معمولی قرار دارد ابتدا سر وگردن را به سمت راست حرکت دهید، به گونه ای که بدون حرکت شانه گوش راست به شانه همین طرف نزدیک شود، سپس به آرامی سر را به وضعیت اول برگردانده همین حرکت را به سمت مقابل تکرار کنید.
در حالی که سر در وضعیت معمولی قرار دارد به آرامی سر خود را حول محور عمود بر سطح افق بچرخانید. به طوری که ابتدا سمت راست و سپس سمت چپ خود را ببینید.

 

نرمش های قدرتی,ورزشهای گردن,حرکات کششی دست


برای انجام حرکات شانه،  ابتدا دست ها را به سمت جلو بکشید و سپس به آرامی دست ها را به سمت بالای سر ببرید و پس از ده ثانیه به حالت اول بر گردانید. همین حرکت را ده مرتبه تکرار کنید. سپس دست ها را به دو طرف بدن کشیده و باز هم سعی کنید به آرامی آنها را به سمت بالای سر ببرید ( ده مرتبه )، در حرکت بعدی دست­هایتان راکاملا به سمت جلو بکشید ( مثل حرکت اول شانه ) سپس به آرامی آن­ ها را حول محور شانه به چرخانید( عقب و  جلو، هر کدام ده بار ).

 

نرمش های قدرتی,ورزشهای گردن,حرکات کششی دست

 

درآخر حرکات، زیر را حتما انجام دهید.
ب - نرمش های قدرتی
در این چند تمرین سعی می شود با ایجاد مقاومت در مقابل نیروی وارده با دست، قدرت عضلات گردن را افزایش دهیم مدت این تمرین حدود 20 ثانیه برای هر حرکت خواهد بود. توجه داشته باشید که میزان نیروی وارده با دست به گردن و به عکس باید در حد متوسط باشد.


در حقیقت باید با فشار دست از حرکت گردن جلوگیری کنیم در تمرین آخر، انگشتان دو دست را دریکدیگر قفل کرده، پشت سر خود قرار دهید حالا سعی کنید آرنج­های خود را به عقب برده و به دیوار پشت سر نزدیک کنید.
پیشنهاد می کنیم این جملات را زیر شیشه ی میز کارتان بگذارید. تا هیچ وقت توصیه­ مهم آن را از یاد نبرید! درست بنشینیم و درست کار کنیم.
  • سید علی غضنفری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

ابزار وبمستر